Hoće li se iduće godine Splitsko ljeto povući iz centra grada? Evo što kažu iz splitskog HNK

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Sraz kulture i turizma u samom centru grada pokazuje da se pristup mora promijeniti, ali na način da niti jedna od ove dvije stavke ne pati. Kako to napraviti? Pa, možda su u splitskom kazalištu našli rješenje i to dijalogom.

Ove godine program Splitskog ljeta, barem njegov okvirni dio znat će se već u prosincu, a cjelokupni program odmah iza svetog Duje, pa bi se ugostitelji mogli unaprijed prilagoditi promjenama.

“Komunikacija, razgovor i pravovremeni program, najbolje je rješenje za suživot na Peristilu. Problem je što se ove godine tek 04.07. zakupoprimce i vlasnike radnji na Peristilu obavijestilo da će biti na tom prostoru 29 dana kazalište. Tko ne bi podivljao kada mu informacija dođe u zadnji tren? Ali ja sam stupio u kontakt sa svima kojima eventualno ometamo normalni život i egzistenciju, jer ljudi na tom prostoru plaćaju porez, plaćaju zakupninu, prema tome naravno da se boje za pad prometa. Iskomunicirali smo neke stvari i napravili smo sve da ih ometamo što manje. I svaki problem koji bi oni iznijeli pokušavali smo odmah riješiti u hodu. Mislim da smo stvorili jedan dobar odnos s obrtnicima koji koriste Peristil”, kaže nam novi intendant splitskog kazališta Srećko Šestan.

Ističe kako je odmah nakon završetka Splitskog ljeta u Hrvatskoj gospodarskoj komori održan sastanak s obrtnicima na kojem je dano obećanje, da ako se do sredine prosinca odradi predprogram, već u siječnju održat će se sastanak kako bi ih se informiralo o planovima kazališta.

“Dati ćemo im sve informacije poučeni svim iskustvima tehničkog ometanja, a mislim da se dijalogom sve može riješiti i da u ovoj sinergiji može i njima porasti promet, a da mi budemo atrakcija za turiste. Ako u tome uključimo i vodiče koji vode turiste, kojima je bilo zanimljivo i ove godine gledati i prolaziti kroz scenografiju Rigoleta. Sve je stvar percepcije, ali ako se na vrijeme s vodičima i turističkim agencijama dogovori i ako im se kaže ujutro od 6 do 8 će Peristil biti zatvoren, ali im date mogućnost da turiste provedu drugom rutom i da im pokažu pozornicu gdje se već 66 godina održava veliki festival gdje su pjevale velike zvijezde i nastupali poznati dirigenti. Sigurno je da turisti tada neće Peristil doživljavati kao gomilu opreme, kabela i građevinskog materijala, već će ga doživjeti kao jednu svjetsku pozornicu, koja je malo veća Vip loža veronske arene.”

Neko vrijeme se pričalo i o nabavi montažnih, teleskopskih tribina koje bi itekako olakšale postavljanje gledališta na Peristilu, ali novca za to za sada nema.

“Za to promišljanje treba vrlo precizno i oprezno napraviti elaborat zajedno s Konzervatorskim odjelom. Međutim pokazalo se da je ovaj sadašnji sustav tribina najlakše demontirati, jer navečer poslije predstave, od 6 do osam Peristil je čist, a tek se zatvara oko 5 sati popodne. Ono što smo ove godine napravili, dozvolili smo publici da može biti na Peristilu dok traju probe i generalni pokusi. Ove godine se to poklopilo s Ultrom, a nećete vjerovati koliki se broj mladih zadržao na ogradi, barem pola sata i promatrao pokuse.”

Šestan kaže kako neće ulaziti u odluke grada i komentirati treba li na tom prostoru biti baš toliko štekata, ali zato ističe da ove probleme imaju i drugi gradovi, poput Dubrovnika i Pule.

Opera na Peristilu može i treba biti dio turističke ponude i brend grada Splita, slaže se s time ravnatelj opere splitskog kazališta Jure Bučević.

“To je jedna cjelina. Kada spomenete Veronu, automatski pomislite na operu. Mi smo tu najčudniji sebi i svašta nam smeta, a odemo na trajekt, ujutro smo u Anconi i tamo nam Talijani postave svoja pravila i nitko se ne buni. Mislim da je Peristil prirodna kulisa kakvu malo mjesta na svijetu imaju. S time da smo još pod UNESCO-oom, da je to živa palača u kojoj žive ljudi i to bi svima trebao biti vjetar u leđa. Smatram da je Peristil neiskorišten u opernom smislu. Na jednu stranu želimo pučki teatar i feštu za naše ljude, s druge strane trebalo bi masno naplaćivati taj Peristil i kartu za takav ugođaj strancima.”

“Kultura ne smije bježati iz centra gradova, već mora usvajati sinergiju s pulsom grada”, kaže Šestan i dodaje kako se od Peristila, Sustipana, galerije Meštrović, ali i Carrarine poljane neće odustati.

“Imamo prijedlog da se i Carrarina poljana vrati kao pozornica za Splitsko ljeto. Naravno i to treba iskomunicirati s ugostiteljima. Ne zaboravimo ni Voćni trg koji je bio krasna pozornica za Juditu, a 2021. godine je upravo njena godišnjica”, ističe Šestan.

izvor: splitskidnevnik.rtl.hr

Share.

Leave A Reply

%d bloggers like this: